سخنی با دوست امشب

شما بزرگوارتر از آنید که جسارت مرا نبخشید، می‎دانم که صمیمیت مدعی شیعه را می‎بخشید، که شما را دوست خطاب می‌کند، مرا ببخشید، دلتنگ بودم و کلمه‌ای بهتر از دوست نیافتم.
پرکشیدنتان مصادف شده است با عید ما ایرانیان، همان‎هایی‎که در جهان امروز به شیعه‌ی شما اهل‌بیت معروفند. پیش از تحویل سال نوی شمسی، دلم گرفته، دوست دارم گریه کنم. فکر کردم بیایم با شما صحبت کنم، با ادبیات خودتان با السَّلامُ عَلَیْکُمْ یَا أَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ. مگر پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌وآله به امت نفرمود: انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی، پس چرا امت پس از ختم رسل گفتند: حسبنا کتاب الله. مگر آیه‌ی تطهیر در شأنتان نازل نشده و پیامبر به کرّات برای امت نفرموده بود که پلیدی و ناپاکی از اهل‌بیت دور است و نگفته بود که اهل بیت کدام مردمند؟! پس چرا امت سخنتان را نشنیدند و تصدیقتان نکردند و نان به خونتان زدند و در کام فروبردند؟
شما که خانه‌تان جایگاه رفت‌وآمد فرشتگان است و وحی خداوند بر شما فرود آمده است، چرا مورد حسادت قرار گرفتید و فرصت نیافتید رحمت بی‌نظیرتان و علم بی‌کرانتان را به مردم برسانید، چرا گوشی نبود که علم را از خزانه‌ی آن دریافت کند؟
السَّلامُ عَلَیْکُمْ یا مُنْتَهَى الْحِلْمِ وَ أُصُولَ الْکَرَمِ، چگونه است که شما می‌توانید در برابر تمام بی‌مهری‌های امت صبور باشید و باز هم از خود کرامت نشان دهید؟ چگونه است که می‌توانید با تمام صفات زیبایتان در حاشیه بنشینید و برایمان دعا کنید و به ما بیاموزید که چگونه با شما دردودل کنیم؟
چه کسی گفته است که شما حاشیه‌نشین هستید؟ حکومت را از شما گرفته‌اند، کوچه‌ی بنی‌هاشم را برای همیشه خجل کرده‌اند، آخرینتان را عزادار همیشگی مادر قرار داده‎اند و یکی‌یکی شما را به شهادت رسانده‎اند تا دو روز دنیا را در قبضه‌ی قدرت خود قرار دهند و سروری کنند، اما نمی‌دانند شما بر قلب‌ها حکومت می‎کنید، نمی‌دانند جهان آینده جهان شماست و شیعیان شما. کاش شیعیانتان این‎را بدانند و آب در آسیاب دشمنتان نریزند.
چقدر دلم می‌خواهد در صحرای محشر آدم ظاهر شوم و سربند شیعه‌گری بر پیشانی داشته باشم و فرصت داشته باشم غرق‌شدن غاصبان حقتان را در عرق شرمشان ببینم که چگونه در مقابل مالک یوم الدین دست‎وپا می‌زنند و راه نجاتی هم ندارند.
ای باب ایمان امشب و چراغِ در تاریکی و پرچم تقوا و صاحب خرد، می‎شود امشب در شب هجرانتان برای فرج مولایمان دعا کنید؟ اوکه بیاید معدن‎های حکمت گشوده می‎شود، توحیدِ خالصانه تعریف می‌گردد، خودتان فرمودید او آشکارکننده‎ی امرونهی خداست، دختر خیابان انقلاب هم حتما او که بیاید به روسری‌اش احترام می‎گذارد، زیرا که منجی ما گفتار خدا را بر چشم می‎گذارد و خودش اول کسی است که به آن عمل می‎کند. او که بیاید حجاب را تعریف می‎کند و کسی برایش عنوان اختیاری و اجباری نمی‎گذارد. اوکه بیاد کنسرت‎ها بدون دف و نی و تار مولودی آمدنش را می‎خوانند، کارگردان نظام اسلامی حتما فیلم انا المهدی را می‎سازد، اما کسی جرئت اهانت به اورا نمی‎یابد. او که بیاید آدم‎ها به خاطر گرانی تخم‎مرغ شیشه نمی‎شکنند، کسی را کتک نمی‎زنند، نمی‎کشند،اوکه بیاید سارقان ولایت، محمدحسین‎ها را نمی‎کشند و خاک پای ابلیس را سرمه‎ی چشم نمی‎کنند. اوکه بیاید جهان رنگ دیگری به خود می‎گیرد.
ای صاحب علم امشب و وارث انبیاء، می‎شود در سال‌روز هجرتتان از خدا بخواهید اورا برساند؟ جهان دیگر تاب تحمل بلا را ندارد، دوری از خدایمان قلبمان را می‎فشارد. امشب از خدا بخواهید به قلب‎هایمان رحم کند و اورا برساند، چهان به خاک پای او احتیاج دارد.

موضوعات: ائمه معصومین
[سه شنبه 1396-12-29] [ 07:06:00 ب.ظ ]