ایها الرجبیون

رجب ماه قل هو الله و استغفار و توبه، رجب ماه خیز برداشتن به سوی درک حضور مستمر خدا. رجب مقدمه‌ی ماه تقدیر الهی.

آیا فضیلت ماه رجب به این است که معجزه‌ی تولد حضرت امیر علیه‌السلام در این ماه به وقوع پیوست یا اگر حضرت در این ماه نزول اجلال نمی‌کردند، ایها الرجبیون ندای محشر نمی‌شد و این الرجبیون در پی استغفار و توبه نمی‌بودند؟ آیا شرف ماه رجب به خاطر حضرت امیر علیه‌السلام است یا به خاطر شرافت ماه رجب، امیرالمؤمنین در این ماه متولد شده‌اند؟ آیا شکافته شدن دیوار کعبه و تولد حضرت در آن، فضیلت حضرت امیر نیست؟

ماه قل هو الله و استغفار و توبه با تولد خداوندگار درک حضور مستمر خدا در عالم هستی چه تناسبی با هم دارد؟ ماه توحید از اعمال مستحبش پیداست: 100 قل هو الله، 1000 قل هو الله، 1000 لااله‌الا‌الله، همگی نشان از دعوت حق دارد که بیایید و مرا دریابید که من خدای یگانه‌ام و از شما به شما آگاه‌ترم، من طراح شمایم و می‌دانم چه خلق کرده‌ام. خدای لااله‌الاالله‌ در این ماه علی علیه‌السلام را که در توحید کم‌نظیر است در خانه‌ی خودش به دنیا هدیه داد که شاید اولین فضیلت حضرت را به اخرین آن یعنی شهادت در خانه‌ی خودش پیوند دهد، چه پیوند مبارکی است دخول و خروج در این عالم که درخانه‌ی کبریایی رقم بخورد.

ایها الرجبیون که این ماه را درک کردید، خدا را به یگانگی، ختم رسل را به نبوت و علی را به ولایت شناختید، رضوان   مبارکتان باد. کاش در محشر این ندار به گوشمان برسد.

موضوعات: ماه‌های قمری
[شنبه 1397-01-11] [ 11:15:00 ق.ظ ]